Bli gammal

Idag fick jag massa tankar när jag satt kring ett gäng gubbar på Studenternas och såg fotboll. Tänk vad skönt att vara pensionär! Låta dagarna gå utan tanke på något arbete att behöva gå till, gå och titta på fotboll och snacka med alla andra gubbar omkring en, sitta på bänkar i parken och flörta, strosa lugnt runt på stan, ringa till nära och kära, prata med telefonförsäljare i 30 minuter (höhö), smågnälla på ett charmigt sätt, bjuda barn på leenden och karameller etc. Bara jag får leva och vara frisk så ser jag mycket fram emot att bli gammal. Se tiden förändras, modet, filmer, idrott, politik. Vara med om historiska ögonblick, små som stora. Alla Melodifestivaler jag ska följa, alla fotbollsevenemang, alla teaterpremiärer på stadsteatrar där jag kommer bo, alla elever jag kommer ha som lärare. Slutligen det allra bästa med att åldras: Årstidernas skiftningar, som alltid kommer finnas där, oavsett hur mitt liv kommer te sig.

Kommentarer
Postat av: raukan

Vackert författat, broder. Trots att du är telefonförsäljare.. ;)

2005-08-16 @ 17:46:17
URL: http://raukan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0