Un peu de francais

Ikväll blir det lite fransk film, för att fräscha upp min franska inför terminsstarten. Det verkar till och med vara fransk film nästan varje kväll den här veckan på SVT 2. Snacka om timing! (Och nu läser Per att Milan Baros är klar för Aston Villa och han hoppar och skuttar och tänker: ja!) Hoppas att franskan blir rolig. Schemat lär vara slappt, tydligen ledig måndag och fredag enligt en kursintroduktör som ringde mig häromdagen. Många långhelger med andra ord! Men jag ska inte ligga på latsidan, som jag kände att jag gjorde litegrann i våras, utan ta vara på timmarna så att inte allt kommer på en och samma gång.

Det brukar ofta påpekas att en franskakurs är ett bra raggningsställe. Återstår att se hur det blir med den saken. Typ: Voulez-vouz coucher avec moi, ce soir? Haha.

Nu ska jag ringa lillasyster och höra hur hennes första dag på Wendelsberg har varit.

På återseende, au revoir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0