Julfest, VM-lottning och Richard Pryor

Igår var det Arkens årliga julfest med massor av traditionella inslag såsom den extremt mandelfyllda gröten (bara en påse i år...?) där den som får en mandel måste till att rimma, långdansen genom hela huset, julklappsutdelningen, krönikan och sist men inte minst: all god mat! Jag skötte min uppgift som sånganförare rätt så bra, det var bara en gång anarkin utbröt och festfolket tyckte det var för långt mellan sångerna, men jag återtog snabbt taktpinnen. Drog också till med ett roligt rim, trots att jag inte fick någon mandel. Före mig hade det rimmats alldeles för mycket om Jesus (kristna falangen kuppar...) och dessutom om marxism-leninism, så jag plingade i glaset och rimmade ungefär så här: Marxister och kristna det var då själva ESS-atan, det finns bara en gud och han heter Zlatan! Varpå totalt jubel utbröt och den kristna falangen lugnande ner sig..i alla fall för ett tag :-P Fick också en fin julklapp med ett underbart rim med, blev väldigt glad :-D

På tal om Zlatan så lottades ju VM-grupperna i fredags och jag är väldigt nöjd! Gruppen ser lätt ut och åttondelsfinalen mot något av lagen i grupp A likaså. Jag tror verkligen att Sverige kommer lyckas, bara the Superswedes är hela, friska och mår bra. Då kanske vi dessutom har ytterligare en Superswede, jag tror nämligen inte det dröjer särskilt länge innan Andreas Isaksson vaktar målet för en toppklubb i Europa.

Richard Pryor har avlidit, 65 år gammal. Tack för filmerna med Gene Wilder! Tack för medhjälp till manus till Det våras för sheriffen! Ytterligare en stor komiker som säkerligen kommer hyllas mer efter sin död än vad han gjordes under sin livstid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0