ESC 1990 + Musikal

Sitter och pluggar lite schlagerkunskap. haha. Har kommit fram till att ESC 1990 var ett ruskigt bra år! Har lyssnat igenom nästan alla låtarna från det året och ingen är riktigt dålig faktiskt! Jugoslavien, Irland, Storbritannien, Danmark, Spanien, ja favoriterna är många. Dessutom det oerhört underskattade svenska bidraget Som en vind.

Har också börjat skumma lite planer för min schlagermusikal som jag vill genomföra nån gång, antingen på scen eller på film. Några scener börjar födas, bl.a. predikan à la Högt över havet, Kall som is på toaletten, Börje Ahlstedt sjungandes Det börjar verka kärlek banne mig till Lena Nyman...Har tänkt mig en längd på 3 timmar ungefär, undrar om det räcker till. haha. Klart är att Jocke Engström, the musical man, ska stå för regin! Det har vi nästan skrivit kontrakt på. hehe.

Kommentarer
Postat av: Joakim "JoeZ - Cineasten" Engström

WOOOW!... Tou go girl :D

2005-10-08 @ 17:59:51
Postat av: Joakim "JoeZ - Cineasten" Engström

WooooW! You go girl :D

2005-10-08 @ 18:00:22
URL: http://joez.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0