Gaaaah!

Pers klagostund:
I morse låg det ett brev till mig med en faktura från F som säger att jag inte betalat min hyra för februari i mitt gamla rum. Men jag flyttade ju till mitt nya rum 1 februari, jag ska väl inte betala två hyror i februari? Och varför kommer den så sent? Får se om jag får nåt svar på mitt mejl eller när jag hämtar ut nya nycklar (igen, gaah, vad har de nu hittat på?)

Sedan tänkte jag tillbringa eftermiddagen på biblioteket i Engelska Parken, men givetvis var alla mina favoritplatser upptagna och så mycket annan plats fanns det inte heller. Då begav jag mig till Carolina, det stora biblioteket, men där ville de att jag först skulle ta av mig min jacka och sedan byta ut min plastpåse mot en genomskinlig. Jag fick nervsammanbrott och gick däirfrån illa kvickt. Har de inte tillräckligt med larm på böckerna eller vad? Jag skulle ju bara in och sätta mig och plugga och så möts man av STASI?
By the way, på vägen dit gick ett av handtagen av på min plastkasse, vilket ökade på min irritation.

Sedan kan jag passa på att klaga på min utbildning medan jag ändå är i gång. Under mina 60 poäng Franska ska jag endast läsa 5 poäng med något som liknar pedagogik/didaktik. Under mina 60 poäng Engelska ser det dock lite bättre ut, speciellt i sista kursen. Men varför ska det vara så svårt att integrera pedagogik/didaktik hela tiden? Nu läser jag ju tillsammans med andra som inte alls ska bli lärare. Var det inte lärare jag skulle bli? Eller satsar Uppsala Universitet allt på sina kära forskare och struntar blankt i oss simpla lärarstuderande? Och varför har vi mängder av tråkiga lektioner där läraren bara rapar upp allt som står att läsa i vår kurslitteratur och inte tillför någonting alls?

Jaja. Djurgården tog SM-guld igår, solen skiner och jag är relativt mätt. Lite glad får man trots allt bli.

Kommentarer
Postat av: Anna

Nu måste du ju bara köpa en sån här och pryda ditt rum med :o)
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,715158,00.html
Eller hur?

2005-10-19 @ 14:00:22
Postat av: carbuncle

Vad trist... hoppas idag blir en bättre dag! Solen skiner och UNF Gotland saknar dig!

2005-10-19 @ 14:43:02
Postat av: Anna två trappor upp

(verkar inte som att det första kom fram)
Nu får du ju allt ta och köpa en sån här som kan pryda din vägg eller dörr eller nått :o)
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,715158,00.html
Eller hur?

2005-10-19 @ 19:50:00
Postat av: Mam

Eländes elände men du verka ändå vara vid gott mod. Tänk att det ska vara så svårt att få plugga när man verkligen vill det, tex.bibliotekets bemötande och upplägget av undervisningen. Det här är något att berätta för utbildnings- och kulturminister Leif Pagrotsky som senast igår, i Carins program på TV svarade på frågan om vad man i framtiden helst skulle utbilda sig till, jo till lärare !!!
Sänd några rader till ministern på [email protected]

Du kan vara med och förändra lärarrollen i framtiden, det är jag övertygad om.

Jag älskar dig.
Mam

2005-10-20 @ 16:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0