Intressant yrke?

Idag såg jag en tjej med ett ganska, hmm, intressant yrke. Var nämligen och sprang en halvtimme på Nautilus löpband och efter mitt pass så skulle jag ner och byta om, och i herrarnas omklädningsrum går en tjej omkring och dammsuger! Ganska intressant eller hur? Det visade sig också att hon skulle svabba golvet i duschutrymmena då jag spritt språngande mötte henne med en svabb i handen efter min dusch. Jaja, tänkte jag, ingen idé att försöka gömma nånting, utan jag fick stå där och torka mig. haha. Undrar bara hur folk skulle reagera om en man jobbade som städare i damernas omklädningsrum? Och är det inte dags för gemensamma omklädningsrum egentligen? För att uppnå optimal jämställdhet borde väl det vara ett bra steg? Eller har jag fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0