IOGT-lokaler

Har i helgen bekantat mig med ytterligare en ny IOGT-NTO-lokal, och jag blev inte förvånad. Ganska trångt, lite småskitigt på golvet, ihopfällbara bord, massa gamla planscher, ett kök utrustat med gamla prylar, de blåa sångböckerna, ja allt verkade finnas på Rosenlund i Uppsala. En enslig stuga i gul färg. Är jag medlem i en rörelse där tiden stått stilla sedan 1879 eller är det en rörelse som lyckas blanda tradition och förnyelse på ett underbart sätt? Jag tror och hoppas på det senare och bevarar gärna de gamla lokalerna...Men snälla, dammsug golvet ibland :-)

Kommentarer
Postat av: Mam

Ni har kraften att förena gammal tradition och nytänk, damma av och blås liv i det som en gång var, ni är den generation som kan förändra många världsfrågor framöver.

Kram Mam

2005-09-18 @ 18:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0