Passé simple

Har ägnat dagen åt lite härlig fransk grammatik. Vad sägs om reflexiva pronomen, verbkonstruktioner och temaformerna av être och avoir? Très intéressant, n'est-ce pas?

Ikväll är det rejäl fotbollsafton. Först Djurgården mot Malmö, därefter West Ham mot Aston Villa. Kan det bli bättre? Längtar för fullt och hoppas på vinster för mina kära lag.

Idag gick jag förbi en annan kille som heter Per och samtidigt körde en bil förbi oss med bokstäverna PER i registreringsnumret. Det tyckte jag var väldigt läskigt.

Musik för själen: Anna Ternheim-Shoreline samt U2 - City of blinding lights.

I lördags röstades roligaste TV-figuren i Sverige fram och vann gjorde brandmannen Greger från Nilecity. Det som slår mig är hur pass dominerad listan var av män. Kanske inte så förvånande med tanke på hur svensk humor har sett ut sedan TV:s barndom. Kvinnliga komiker har väl en tendens att mer spela sig själva, utan att skapa figurer. Vad vet jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0