Stand Up Comedy

Ikväll var jag på Reginateatern och avnjöt 1 och ½ timme Stand Up Comedy med först Ann Westin och sedan Johan Glans.

Ann Westin var färgglatt klädd och allmänt härlig i sina tankar om hennes tidigare liv som undersköterska, hennes kroppsvikt, 70-talet, tonårsdottern och sitt silverjubileum som singel. Hennes grimasarande och gester var oslagbara och rörelsemönstret var ömsom trippande ömsom stampande. En rolig göteborgare som lockade fram många goa skratt.

Johan Glans, en sorts mix mellan Jan Rippe och Per Fritzell i Galenskaparna & After Shave, har sedan en tid tillhört mina favoriter och han gjorde mig inte besviken ikväll. Med sitt spelade osäkra kroppsspråk lockar han fram skratt bara av att röra sig och hans beskrivning av kor på landet kontra kor på Skansen var klockren. Dessutom hade jag en liten dialog med honom, spännande va?

Kort sagt, en underhållande kväll på en av mina favoritplatser här i Uppsala.

Kommentarer
Postat av: raukan

Dialog med Johan Glans?!

2005-09-21 @ 12:09:51
URL: http://raukan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0