Biografproblem, Teaterförberedelser och Seriepremiär

Alltså här sitter jag med tre biocheckar och bara väntar på att gå iväg och se lite bra film. Det är bara ett krux. Biocheckarna gäller på SF. Alla bra filmer går på Astoria. Hör bara här: Brokeback mountain, Pingvinresan, Good night and Good Luck och Syriana på Astoria jämfört med Basic Instinct 2, Firewall, Scary Movie 4 och Tjocktjuven på SF. Är det bajs eller vad? Biografmonopol tillbaka någon?

Sitter och förbereder mig lite inför teaterpremiären nästa vecka. Gör massa roliga skyltar som vi ska ha i vår scenografi. Näst sista repetitionen i onsdags gick sådär, barnen glömde repliker, kulisser rasade och stämningen kändes nervös och stressig. Precis som det ska kännas veckan innan premiär alltså, vilket jag självklart förklarade för barnen. Det känns som vi kommer rocka nästa helg. Speciellt när alla verkar ha hittat sina karaktärer och perfekta kläder och smink därtill. Hotell Tranan blir bäst!

Imorgon är det seriepremiär för Division IV Uppland och jag ska vifta flagga i Österbybruk. Alltid lika kul att komma till fotbollsplaner man aldrig varit på förut. Återstår att se hur planen ser ut. Om det är himmel eller helvete alltså. Det får mina skor avgöra efteråt antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0