I fablernas värld!

Det känns verkligen som fablernas värld när man tänker på gamla svenska landslagsstjärnor som helt plötsligt vaknar till liv och befinner sig i fotbollens absoluta finrum.

När jag var i Frankrike fick jag närmast en blandning av skratt- och hjärtattack när jag via internet läste att Magnus Hedman var på gång till Chelsea! MAGNUS HEDMAN?! CHELSEA??!?!?!? Det fanns inte på min världskarta men tydligen behövde den justeras om.

Just nu läser jag att Henrik Larsson är klar för Manchester United. I och för sig bara för en kortare period, men ändå, MANCHESTER UNITED?!?!? Fotbollsvärldens överlägset mest kända klubb.

För att göra en parafras av radiokommentatorn Lasse Granqvists referat från 5-0-matchen mot Bulgarien i EM 2004: "Vad är det som händer med våra avdankade landslagsstjärnor"?

Nu förväntar jag mig följande besked under vintern:
¤ Thomas Ravelli skriver på för Barcelona efter att två av deras målvakter brutit varsitt ben
¤ Håkan Mild går till Bayern München och beskrivs som "Der schwedische Krieger"
¤ Jocke Björklund och Patrik Andersson går till Milan. "Kan Paolo Maldini så kan väl vi!", slår Andersson bestämt fast.
¤ Johnny Ekström går till Inter där han anses vara ett lysande komplement till Zlatan på topp
¤ Jesper Blomqvist spelar i Real Madrid där han äntligen får återförenas med David Beckham.

För att avsluta denna blogg om avdankade fotbollsspelare så är det värt att citera UNT:s fotbollskrönikör Carl Göranssons rader från idag om Tomas Brolin:
"Jag har fortfarande inte riktigt smält att han bara var 24 år när han bröt foten på Råsunda. Faktum är att 'Brollan' inte är äldre än att han med lite god vilja fortfarande hade kunnat spela på toppnivå - kanske till och med i landslaget"
Tänkvärda och ganska sorgliga ord.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hello Per!
Tack för en jättemysig kväll i Uppsala. Det var så kul att se dig och gå en promenad och se teater och äta gott! Jag tror förresten att Peppe Eng kommer att skriva på för Tottenham snart.
Hoppas du får en bra tid nu fram till jul, med tentor och allt.
Ses snart!
Många kramar från Pernilla och Fredrik

2006-12-01 @ 23:58:20
Postat av: Pernilla

Hello Per!
Tack för en jättemysig kväll i Uppsala. Det var så kul att se dig och gå en promenad och se teater och äta gott! Jag tror förresten att Peppe Eng kommer att skriva på för Tottenham snart.
Hoppas du får en bra tid nu fram till jul, med tentor och allt.
Ses snart!
Många kramar från Pernilla och Fredrik

2006-12-01 @ 23:58:26
Postat av: Pernilla

Hello Per!
Tack för en jättemysig kväll i Uppsala. Det var så kul att se dig och gå en promenad och se teater och äta gott! Jag tror förresten att Peppe Eng kommer att skriva på för Tottenham snart.
Hoppas du får en bra tid nu fram till jul, med tentor och allt.
Ses snart!
Många kramar från Pernilla och Fredrik

2006-12-02 @ 00:01:18
URL: http://www.pernillahalling.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0