Schlager-tajm!

Idag börjar det. Den en månad långa cirkusen av tonartshöjningar, juryröster, kalkoner och diskussioner om Lena Ph:s kläder. Varför är jag så förtjust i detta? Jag vet inte om jag vågar reflektera över det, men jag tror att den sanslösa blandningen mellan idrott och musik kittlar mina nerver så pass mycket att det ger mig total tillfredställelse. Jag tror det är den bästa förklaringen faktiskt.
Inför kvällen hinner jag inte lyssna på låtarna så mkt, ska ju iväg och se Mamma Mia på eftermiddagen, men en gång ska jag i alla fall hinna lyssna igenom låtarna. Enligt tidingarna verkar Linda Bengtzing vara favorit. Ja har hon en låt som slår "Alla flickor" så borde hon väl gå vidare.
Förresten tycker jag det är busroligt att min farbror verkar ha blivit en riktig schlagerikon. Gå bara in på www.svenskaspel.se och se honom göra intervjuer med bl.a. Bert Karlsson & Linda Bengtzing. När blir du sidekick eller programledare för själva tävlingen, Tommy?
Som sagt hinner jag inte lyssna på låtarna så mycket idag, så fullständiga kommentarer kommer sent ikväll eller imorgon :-)
May the best songs go on!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0