2005

Bättre sent än aldrig, men här kommer min summering över året som var:

Årets film: Det fanns många bra filmer, men inget riktigt mästerverk, så jag väljer Star Wars III för dess häftiga uppdrag att berätta en story som alla vet hur den slutar, och dessutom göra det riktigt bra!
Årets egentliga MF-vinnare: Linda Bengtzing - Alla flickor
Årets svenska fotbollsspelare: Zlatan Ibrahimovic. Han är en Gud!
Årets flummigaste: D.A.S.S. på Upsala Stadsteater
Årets utlandstripper: London och Tallinn (Inom loppet av en vecka...)
Årets flopp: Martin Stenmarck
Årets svenska TV: Lasermannen
Årets Trio med Bumba: De borgerliga partiledarna
Årets snö: Kramsnö
Årets egentliga ESC-vinnare: Wig Wam - In my dreams
Årets man: Kungen (sorgetalet efter tsunamin!)
Årets kvinna: Anja Pärson. Framkallade glädjetårar efter VM-guldet i super-G.
Årets imitation: Peter Magnusson som Kungen.
Årets SM-guld: Jonevrets järnkaminer...
Årets läskigaste: Natacha Peyre
Årets kväll: Alla tiders Melodifestival på Cirkus. Tror aldrig jag befunnit mig så nära så många legendarer samtidigt.
Årets politiker: Ibrahim Baylan
Årets bästa programledare: Kattis Ahlström
Årets hopp om fred: De väpnade konflikterna i världen minskar.
Årets mest saknade: Anna Lindh
Årets gotlänning: Lottomiljonären såklart!

Kommentarer
Postat av: Mam

Du är en lysande stjärna med ditt sätt att sprida värme och goda tankar, min son.
Det bästa med år 2005 för mig:
Att du och din lillasyster har känt er nöjda med den utbildning ni valt.
Att storasyster blivit sambo med sin Fredrik och att de har det gott tillsammans.
Att pappa och jag har varandra och lyckats med att finna oss i att huset är tomt utan er.
Kram från Mam

2006-01-02 @ 10:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0