Hela världen för mig

Idag började jag min nya kurs, Klassrummet - En social och kulturell mötesplats. En kurs som visade sig vara väldigt internationell då kursen dels är på engelska och dels så är den öppen för utbytesstudenter. Så det var bara jag och två till som kan räknas som svenskar i klassen som består av människor från följande länder: Ukraina, Spanien, Palestina, USA, Canada, Japan, Tjeckien, Nigeria och Sverige! Alla ska dessutom inte bli lärare så jag tror att kursen kommer bli väldigt full av intryck och perspektiv för alla. Seems jolly great!

I helgen var jag i Göteborg och gjorde följande:
¤ Snyltade på Idas överslaf
¤ Såg en fantastisk rolig clown-version av världens bästa pjäs: Macbeth
¤ Snappade upp en catchfrase från en sextörstande göteborgare
¤ Sett kändisar såsom Ola Salo och Caroline Wennergren
¤ Var fördomsfull på Kina-restaurang
¤ Sagt Avenyyyyyyn flertalet gånger
¤ Hjälpt Ida att få in TV 4
¤ Såg en allmänt tråkig revy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0