Rörelsehelg

I helgen har jag varit på Junis Distriktsordförandekonferens på Tollare och det var spännande att få röra sig bland "eliten" och höra lite om vad som händer inom förbundet. Och jag förvånas varje gång jag är på någon rörelsegrej över hur många det är inom rörelsen som man aldrig har träffat. Det känns ju som att vi är en rätt liten organisation och att man känner, eller i alla fall känner till "alla" som finns och är aktiva. Men här var det flera nya ansikten från olika delar av landet och med blandade åldrar. Visst är det underbart?

På lördagkvällen var vi och såg R.E.A. på Hamburger Börs och jag frågade mig: Hur kan jag ha missat det här i 5 år? Det var en show som var så tight, så speedad och så fantastiskt fyndig och rolig att jag nästan blev andfådd av skrattattackerna. Anders Lundin som en "mimande" Niklas Strömstedt, Anna Pettersson som en helt galen Sanne Salomonsen, Janne Åström som Tommy Körberg på "Anger Management, Maria Möller som Björk (jag var nära att hamna på golvet av skratt här) och Andreas Nilssons spännande filmprojekt. Så djävulskt helgjutet att jag känner mig tvungen att gå och se igen någon gång i vår. Då är ju dessutom Babben med och det gör ju inte saken sämre precis. GÅ OCH SE är min uppmaning till er alla! Kan även tillägga att maten var super den med.

Imorgon är det Idrottsgalan. Peter Jidhe kommer regera och Anja Pärson vinna priser. Punkt.

Kommentarer
Postat av: Mam

R.E.A låter helkul, kan dina gamla föräldrar få följa med på en föreställning i vår och skratta så vi ramlar i golvet ?

Kram från Mam

2006-01-15 @ 18:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0