Duracellkanin

De senaste två veckorna har jag känt mig som en Duracell-kanin. Jag har skruvat upp mig själv till max och sedan rusat fram genom livet utan att hinna stanna upp och andas ut. Skolarbeten har avlösts av teaternerver som har avlösts av fotbollsdömningar som har avlösts av valborgsfirande som har avlösts av förtroendeuppdrag som har avlösts av känslofulla seminarier som har avlösts av teaterfestivalen und so weiter. Men jag känner som tur är ingen stress eller oro över att något ska gå snett, det var bara en natt som jag kände att jag behövde andas och göra någon form av meditation för att känna att jag skulle behålla fokus. Men ikväll tänker jag bara vara, trots att jag har en examinationsuppgift som ska in på måndag och ett styrelsemöte och en ledarträff att börja tänka på. Jag tar mig den tiden efter min dömning imorgon och på söndag och om det inte räcker till så räcker det inte till. Men av egen erfarenhet så vet jag att jag jobbar bäst under press så allt kommer ordna sig, det gör det alltid (för att citera Timbuktu).

I övrigt har jag haft en intressant seminarievecka denna vecka ledd av professor Carl James från Kanada som har handlat om att se sig själv och sina värderingar. Diskussionerna har varit riktigt intressanta, även fast jag inte har deltagit så aktivt med själva pratandet, men det var intressant att lyssna och att ibland flika in med små reflektioner över sakers tillstånd. Det var riktigt tillfredsställande att ha en lärare som ställer den enkla frågan Varför? när man ger sin åsikt. Den frågan får en verkligen att reflektera över vad man egentligen säger och plötsligt är världen inte lika självklar längre. Stimulerande till max.

Nästa vecka ser jag fram emot. Styrelsemöte med nya styrelsen, förhoppningsvis beslutsmässiga denna gång samt ledarträff med Junisledare i Uppsala län, två dömningar och så helgens kryssning med teaterledare i Junis från hela landet. Kryssningen blir säkert lika rolig som förra året och det ska bli skoj att besöka Finlands huvudstad Helsingfors, om så bara för ett par timmar. Hoppas jag får träffa Lordi ;-)


Kommentarer
Postat av: raukan

Och är inte Tyskland ovanligt bra i år? :D

2006-05-08 @ 15:14:36
URL: http://raukan.blogg.se
Postat av: Mam

Min fina son,
tag väl hand om dig och lyssna till kroppens signaler, stanna upp och reflektera ibland som du redan gör. Låt dig inte dras med i dagens stressande, vi är alltför många som har märkt baksidan av den typen av livsstil.
Kram från Mam

2006-05-08 @ 17:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0