En månad kvar...

Idag är det en månad till en av årets största händelser. Fotbolls-VM. En månad fylld av klacksparkar, offsidebedömningar och tändandet av nya stjärnor. En månad med den allra vackraste och demokratiska av sporter. Det där lät kanske lite läskigt, men för mig är det så. Fotboll är en sport som alla kan ta del av, ung som gammal, kvinna som man, europé som afrikan. Det enda som behövs är någon form av boll, till skillnad från andra sporter där viss utrustning måste finnas. Fotbolls-VM är underbart. Här möts nationer på lika grunder, 22 mot 22, och allt kan hända precis som i alla sagor. Jag ser fram emot möten i gruppspelet som Serbien&Montenegro-Holland, Argentina-Elfenbenskusten, USA-Tjeckien och Portugal-Iran, bara för att nämna ett fåtal matcher. Hur går det för Sverige då? Jag vågar inte tippa. Det känns som att det kan gå hur som helst. Allra helst skulle jag unna Sverige en stor framgång med tanke på hur snöpligt det har slutat i de två tidigare mästerskapen. Jag hoppas Sveriges saga kryddas med kanonmål från Zlatan, grymma glidtacklingar av Mellberg och spelintelligens från Kimmen. En månad kvar. "Bryt upp, bryt upp, den nya dagen gryr. Oändligt är vårt stora äventyr"

Kommentarer
Postat av: raukan

Din fotbollsprofet!

2006-05-10 @ 08:39:14
URL: http://raukan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0