Ständigt denna pollen.

Så har min eviga fiende återvänt. Björkpollen heter den. Igår var det första rejäla attacken mot mig och det var ett tag då jag nös 2 ggr i minuten. Som tur är finns det nässpray, ögondroppar och annat skoj att preparera sig med, annars hade jag väl varit död innan 20 eller nåt ;-) Och idag såg jag en stackars kassörska på Ica som var helt illröd i ögonen och jag var nästan på väg att fråga om hon ville att jag skulle springa efter ögondroppar, men jag var inte gentlemannamässig nog idag.

Idag fick vi en rolig introduktionsuppgift av vår nya seminarieledare. Vi fick varsin tom bild av en pojke/flicka och sedan skulle vi med hjälp av kritor fylla kroppen med språk som vi har en relation till och sedan förklara varför vi hade placerat språket just där. En riktigt kreativ övning! Jag placerade svenska längst upp som en liten massa i huvudet, franska och engelska som cirkulerande i mitt bröst, italienska och tyska som en ven i varsin arm, latin i magen med pilar pekande åt alla håll och ryska i tåspetsen! Förklaringar till detta? Nä, lite kreativa får ni allt vara själva ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0