Verklighetsfrämmande

Att se bilder på Zlatan, Henke och Lars Lagerbäck från Gutavallen känns så märkligt. Här springer den svenska VM-truppen runt på det gräs och på den arena där jag en gång i tiden upptäckte min kärlek till fotbollen. Där har jag sett storheter som Vladimir Kapustin, Jonas Nygren och Jesper Hammarlund briljera, jag har gått som assisterande domare på båda dess sidlinjer och jag har dessutom snubblat när jag sprang 60 meter i någon skoltävling. Just nu rör sig världsstjärnor där och det känns makalöst. På min lilla vall! Jag önskar verkligen att jag hade fått vara där och uppleva det på plats så jag kunde lägga till ytterligare ett glädjefullt minne med Gutavallen. I vilket fall så fanns det säkerligen många barn och ungdomar som var där igår och som liksom jag fick det första kärleksögonblicket med fotbollen på just Gutavallen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0