Melodifestivalen 2007...

För en liten stund sedan presenterades vilka artister som ska framföra nästa års bidrag i Melodifestivalen. Rent spontant känns det sådär, jag menar:

¤Tommy Nilsson - Han har gjort "En dag", den bästa schlagern genom tiderna, och dit kommer han aldrig nå igen. Åtminstone inte med en låt som han har varit med och skrivit själv..
¤ Andreas Johnson - Suck
¤ Jimmy Jansson - Suck 2
¤ Sonya Aldén - Lika slätstruket som sist?
¤ Nanne Grönwall - Ok, det kommer bli stabilt, men tråkigt!
¤ Magnus Carlsson - "Hej, jag tänker inte ge upp förrän jag vinner MF!"
¤ Andreas Lundstedt - "Hej, jag tänker inte ge upp förrän jag vinner MF för Sverige och inte för Schweiz"
¤ Regina Lund - Kan bli flipp, men jag tror på absolut megaflopp
¤ Anna Book - Suck 3

Men det finns också saker jag väntar på med stor förväntan:

¤ Svante Thuresson & Annelie Rydé - Jag slår vad om att de försökte få med Lill Lindfors, men det blev Rydé istället som får kampera ihop med Svante. Nygammal vals anno 2007?
¤ Sarah Dawn Finer - Min syster säger att hon är bra. Min syster har gott schlageröra.
¤ Jessica Andersson - Har hon rätt material (både kläd- och låtmässigt) kan det bli bra och jag gillar hybriden till låtskrivare: Rob 'n' Raz vs Mårten och Lina Eriksson. Adrenaline möter Genom eld och vatten?
¤ After Dark - Kan de återuppleva La dolce vita-succén? Bara titeln "(Åh) när ni tar saken i egna händer" bådar gott!

I övrigt hoppas jag på 4 starka jokrar, vad sägs om:
¤ Tommy Körberg - Det har ju viskats om att Björn och Benny har en låt till honom, och han vinner ju vart 19:e år så det är väl dags igen!
¤ Helen Sjöholm - Sveriges vackraste stämma skulle passa i MF
¤ Orup - Nu när han sjunger själv igen och allt.
¤ En låt signerad Lasse Holm/Ingela "Pling" Forsman för nostalgins skull!

För övrigt tror jag att Kristian Luuk kommer rocka som programledare!

Kommentarer
Postat av: Mam

Hej sonen,
Helen Sjöholm skulle vinna, det är jag säker på.
Tänk om Philip Jalmelid fick en chans, han skulle också kunna vinna med rätt låt.
Snart får du besök av Pernilla och Fredrik har jag hört, vad mysigt !
Jag har varit och köpt födelsedagspresent till lillasyster Ida som vi sänder imorgon.Tänk att min minsta unge fyller 21 år på måndag, är det nu man ska börja känna sig gammal, tro ?

Må så gott i höstvärmen, här pendlar det mellan 10 och 7 grader varmt.
Kram från Mam

2006-11-29 @ 17:48:04
Postat av: Fia

Helen Sjöholm är bäst men kanske inte skulle passa in i Mello? Jag hejar på Nanne Grönvall! Starkt!

2006-11-30 @ 14:54:03
URL: http://mellofia.blogg.se
Postat av: Fia

Jaaa, Jag älskade Josefin Nilssons låt men att jämföra hennes röst med Helens så kan hon inte sjunga så Helen hade ju gjort den bättre. Helt klart!
(:

2006-11-30 @ 21:05:23
URL: http://mellofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0