Snart hemma..

Nu ar det mindre an 48 timmar kvar tills jag ater kliver in genom Arkens A-uppgang och far lasa upp dorren till min lilla lya. Det ska bli sa skont att kasta in vaskorna, oppna fonstret, ga och handla massa mat och bara njuta av att fa vara hemma. Dagen efter ska jag skriva klart min pjas at Gunstabarnen, jag har inte hunnit skriva nat har nere men jag har i princip allting klart i min lilla hjarna.

I sondags gjorde jag tva saker jag aldrig gjort forut:
* Atit musslor med pommes frites (tydligen en belgisk specialitet, mums!)
* Gatt pa opera, narmare bestamt Barberaren i Sevilla.
Alltid trevligt att prova pa nya saker, synd bara att vi satt pa forsta raden sa vi fick boja extremt mycket pa vara huvuden for att fa den italienska texten oversatt till franska. Och visst ar det ganska lojligt med folk som med operastamma sjunger: "Var ar du?", men jag vanjde mig efter ett tag

Jag har frot till en Melodifestivallat i huvudet. Ska bara fa ner den pa papper och i notform sa skickar jag in den i hopp om att komma med i MF 2008. Artister som framfor den? Jag har mina idéer dar ocksa..

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Halloj Per!
Välkommen hem på fredag. Hoppas du haft det bra i Frankrike.
Låter gott med musslorna och vackert med operan. "Jag är här bakom gardiiiiineeeeen..."
Här är det full rulle inför premiären. Imorgon ska vi bli intervjuade av Rapport! Spännande.
Vi hörs snart.
Kram från Pernilla

2006-11-16 @ 01:32:24
URL: http://www.webtteatern.se
Postat av: carbuncle

Skulle vara roligt om du fick komma med i melodifestivalen =) Eller dirigera orkestern? ;-) Vilket skulle du göra om du fick välja?

2006-11-16 @ 14:16:09
URL: http://carbuncle.blogg.se
Postat av: Mam

Välkommen hem sonen,
borta bra men hemma bäst kan stämma ibland.
Ida och jag kommer till Pernillas premiär, hoppas att du också kan komma och dela glädjeyran med oss i några timmar.
Nu ska vi snart åka till runda Matilda som fyller 29 år idag. Snart blir det bebisskrik i Roma.

Puss och kram från Mam som haft en tuff arbetsvecka

2006-11-18 @ 11:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0