Små saker som sker i min värld

¤ Skriver manus till min teatergrupp. Har bland annat snott den kända Hamlet-monologen och anpassat den till min pjäs ;-)
¤ Diskuterar verbkonstruktioner, partitiva artiklar och skillnaden mellan passé simple och imparfait med mina klasskamrater som om det vore på liv och död.
¤ Förbereder mig inför Världens Barn-insamlingen i helgen.
¤ Fått reda på att mitt värdpar i Frankrike heter Pia och Antoine. Och i Frankrike ska jag vara 23/10-17/11.
¤ Bor i en byggarbetsplats där det byggs i näst intill vartenda gathörn.
¤ Lever i ett lyckorus efter Sveriges fantastiska match mot Spanien.
¤ Längtar efter Galenskaparna & After Shaves filmbox (bra julklappstips till mig!)
¤ Längtar minst lika mycket efter Svenska Ords två filmboxar med klassiker som Den enfaldige mördaren, Äppelkriget och Picassos äventyr (ytterligare ett bra julklappstips!)
¤ Går runt och är nyfiken på IOGT-NTO-rörelsens nya lokaler i Visby!

Kommentarer
Postat av: Mam

Tack för julklappstipsen !
Jag läser att det snart bär av till Frankrike, hoppas att du får en fin vistelse där med många berikande upplevelser. Du kommer om inte annat att lära mer om det franska språket, det verkar vara ett svårt språk, tycker jag.

Kram från Mam

2006-10-19 @ 20:34:56
Postat av: raukan

HAHA! Den vill jag också se!! :) Vem är Fia?

2006-10-20 @ 14:13:08
URL: http://raukan.blogg.se
Postat av: raukan

Åh vad roligt! Eller..? :D

2006-10-21 @ 10:43:09
URL: http://raukan.blogg.se
Postat av: Anonym

NICE AR NAJS!!! Hur ar det med dig min kara bror...

2006-10-31 @ 19:45:47
Postat av: Mam ch Pap

Hallå långt därborta i France,
jag vet inte om du läser av din blogg men provar ändå.
Hoppas allt är väl och att du lär dig många franska ord.
Vi har haft några påringningar på dörrklockan om bus eller godis, vi väljer att ge lite godis.
Här är det kallt höstväder och vi är på väg ner till kyrkogården, vi hälsar från er alla tre.
Igår pratade jag med lilla Elize i telefonen och hon kan säga Mona , yes !

Må så gott och hälsa till din värdfamilj.
Puss och kram från oss.

2006-11-04 @ 11:59:48
Postat av: Mam och Pap

Märkligt, jag skrev till dig nyss men nu är det inte med.
Provar igen, här är allt väl, kallt och blåsigt höstväder och vi är på väg till kyrkogården. Vi hälsar från er alla tre.
Hoppas att du har det bra och lär dig många franska ord.
Barnen ringer på och undrar om vi vill ha bus eller godis, vi väljer godis.
Jag pratade med lilla Elize i telefonen igår, hon kan säga Mona, yes !

Må så gott och hälsa din värdfamilj.
Vi längtar efter dig.

Puss och kram från oss

2006-11-04 @ 12:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0