Barndisco, Skohandel med kändis och Marit Bergman

Igår var jag ute hos min Junis-förening i Gunsta och arrangerade disco för låg- och mellanstadiebarn i bygden. Det var riktigt kul att se alla finklädda barn strömma in och dansa, handla godis och allmänt busa. Det som slog mig var att det här med tryckare var någorlunda inne för lågstadiebarnen, medan mellanstadiebarnen inte alls verkade vilja veta av tryckare. På min tid var det i alla fall tvärtom :-P Jag passade också på att utöva en av mina favoritsysselsättningar: Betrakta människor. Jag betraktade barnens blickar mot varandra, deras samspel och deras agerande i olika situationer. Oj vad roligt det är! Det var en bra kväll där vi arrangerade något värdefullt för drygt 80 barn. Stimulerande!

Igår passade jag också på att handla nya höstskor på Din Sko. Efter ett tag kom även skådespelaren Bengt Nilsson (från Lite som du bl.a.) in och började titta sig omkring i samma hörn som jag. Han är cool och stilig på något vis! Men det vågade jag givetvis inte säga till honom med risk för att verka fånig.

På torsdag uppträder Marit Bergman på Katalin. Det känns som att man borde vara där och sjunga med i hennes underbara låtar. Hon är för övrigt också cool och stilig!

Kommentarer
Postat av: Mam

Hej sonen,
jag har precis berömt lillasyster och även sagt att vi är glada över att ha så fina ungar.
Vi är stolta över dig och ditt ideella arbete, du verkar ha så kul med barnen i Gunsta, dom är nog glada över dig och ditt engagemang. Du kommer att bli en jättefin pappa så småningom så mycket träning som du får i hur man bemöter och tar hand om barn.
Puss och kram från mamma och pappa

2006-10-02 @ 16:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0