Egotripp

Den här helgen har jag varit på lite semester. Jag fick ett infall för en månad sen när jag såg hur arbetsamma mina helger i september skulle se ut. Så jag bokade en resa till en svensk stad där jag aldrig varit förut, precis som jag gjorde förra året då det blev Malmö. I år åkte jag till Karlstad och Sola i Karlstad levde verkligen upp till sitt namn. En vacker helg med rekreation och reflektion på tablån. Jag hittade också ett alldeles underbart promenadstråk längs med Klarälven bort till den stora klumpen Löfbergs Lila Arena. Karlstad var mysigt och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att bo där.

När jag åkte till Karlstad förväntade jag mig en helg utan att träffa någon man kände. Men världen är inte större än så. Mitt i centrala Karlstad träffar jag på min gamla Junis-ledare Ann-Marie Engström och hennes man. Vi utbrast nästan samtidigt: Vad gör DU här? Jag kopplade direkt att hon var och hälsade på Jocke, medan jag fick förklara att jag var på någon slags semester. Man kan alltså inte vara helt oigenkänlig oavsett var man åker, tänk på det ;-)

På tåget hem fick jag lite schlagerkuriosa på köpet. När tåget var i Södertälje gick Andreas Lundstedt förbi mig. Jag trodde att han skulle gå av och började fundera på om han verkligen kan bo i Södertälje. Sedan behövde jag gå på toa. Dörren var låst. Jag satte mig och väntade en stund tills dörren öppnades och ut steg samme Andreas Lundstedt. Därefter gick jag in och satte mig. Jag fick alltså uppleva känslan av att gå på toa direkt efter en schlagerstjärna! Jag är pervers och sinnessjuk, jag vet!

Kommentarer
Postat av: raukan

Karlstad? FRäscht.

2006-09-25 @ 08:14:53
URL: http://raukan.blogg.se
Postat av: Towe

Andreas Lundstedt och du på samma på toa alltså. Tufft ;)

2006-09-25 @ 22:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0