Folkpartiet, landslaget och Gunstabusarna

Trots den senaste skandalen som skakar Folkpartiet har jag svårt att känna någon skadeglädje. Jag kan villigt erkänna att Folkpartiet är det parti jag tycker minst om av våra sju riksdagspartier. Men jag tycker att det är fruktansvärt tråkigt att den oreda som enstaka rötägg i partiet har åstadkommit ska skugga partiets politik och vilja. Jag vill ha en valrörelse som handlar om politik och inte om misstankar om brott. Det är genom argument, starka viljor och debatt ett val ska vinnas, inte genom skandaler och smutskastningar.

En annan nyhet som har skakat landet den här veckan är nyheten om att tre spelare sparkats ur truppen efter att ha brutit mot regeln om när man ska befinna sig på hotellet. Jag sitter och bollar (ytterst dålig ordvits :-P) mellan två läger. Den ena säger mig: Bra, Lagerbäck! Har spelarna sagt att dessa regler ska följas så är det helt rätt att utföra åtgärder mot dem som bryter mot dessa regler. Men å andra sidan tycker jag att såna här konflikter inte ska kunna dyka upp i en grupp där gott ledarskap utförs. Jag börjar bli mer och mer tveksam till Lars Lagerbäcks ledarskap. När det ständigt skapas konflikter, grupperingar och dåliga resultat måste det vara något som klickar. Kanske försvann harmonin i samma stund som Tommy Söderberg lämnade A-landslaget?

Idag hade jag uppstart med min teatergrupp i Gunsta. 5 barn dök upp på första träffen, varav ett nytt ansikte. Vi får se om det kommer fler nästa gång. Det kändes härligt att kliva in i Godtemplargården i Gunsta (den finaste IOGT-NTO-lokal jag känner till) igen och känna kreativiteten flöda över mig. Några av barnen hade önskemål om att vi ska göra en musikal i år. "Ja, du kan ju skriva ihop lite låtar och så, det är väl inte så svårt? Det är ju typ som teater fast man sjunger. Kan det inte vara som Grease?" var något av vad jag fick höra denna kväll. Jag får se vad jag gör, jag fick lite svaga idéer som åtminstone är ett steg mot musikalhållet, men inte att jag tänker damma av gitarren i försök att hitta min musikaliska talang :-P 

Kommentarer
Postat av: Marie

Meeeh :) vi ska ju också göra en musikal, varför kommer alla ungar på det i år? :D

2006-09-10 @ 20:29:32
URL: http://Gulligull.blogg.se
Postat av: Marie

japp idol är det! ^^

2006-09-12 @ 12:00:58
URL: http://Gulligull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0