Grundledarutbildning och Maud Olofsson

I helgen är jag ansvarig för en grundledarutbildning som Junis Uppsala län anordnar. Det är 18 anmälda vilket är väldigt positivt och kommer leda till flera grupper med bra verksamhet för barn. Jag kommer hålla i de mesta av kursdelarna och jag har börjat fila på en liknelse för att förklara vad en folkrörelse är. Det är säkert redan använt men jag är i alla fall stolt över min version ;-) Jag kommer också (förmodligen) värva ett tiotal UNF:are vilket alltid är lika härligt :-D

Maud Olofsson är en läskig kvinna. Naiv, trångsynt och totalt utan verklighetsuppfattning. Jag börjar nästan överväga att hon är den partiledare jag tycker minst om. Jag ryser bara hon öppnar munnen. Må hon inte ingå i en svensk regering om några månader...

Kommentarer
Postat av: raukan

Jan Björklund som skolminister och Maud som skolminister, det skulle du gilla va?

2006-09-18 @ 14:09:51
URL: http://raukan.blogg.se
Postat av: raukan

Jag menar Maud som vice statsminister förstås!

2006-09-18 @ 14:10:24
URL: http://raukan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0