DÅM

Igår var det distriktsårsmöten för IOGT-NTO-rörelsen i Uppsala län och det blev en väldigt intressant och rolig dag på många sätt. Här några utkast:

¤ Jag blev omvald som distriktsordförande och vår styrelse är intakt med 3 nykomlingar! Numera är vi 7, alltså borde vi kunna göra ett näst intill dubbelt så bra jobb ;-)
¤ Pendlade mellan UNF:s och IOGT-NTO:s årsmöten och fick bl.a. uppleva en parentation för första gången
¤ Busade med de tre bröderna Persson vilket resulterade i att jag så småningom fick grus i kalsongerna tack vare den äldsta broderns påhittighet :-P
¤ Fick se två i princip helt nya styrelser för UNF och IOGT-NTO. Känns spännande, men också lite läskigt, för nu blir jag nog helt plötsligt rådsordförande. Men det ska nog gå bra.
¤ Satt bredvid en snart 80-årig kvinna vid middagen och hon tyckte att det var trevligt med en karl till bordet!
¤ Blivit än mer övertygad om att budgetförhandlingar är bland det tråkigaste jag vet.
¤ Fick 3 små fröväxter att vårda och ta hand om av förbundets representant. Stackars växter!
¤ Pyntade möteslokalen tillsammans med Fia.

Kort sagt, en händelserik och viktig dag. Nu tar vi nya tag och utvecklar oss! Sen är det en liten kongress att ta hand om också, men det grejar vi nog ;-)

Kommentarer
Postat av: Mam

Grattis Per till att du fick förtroendet att fortsätta som distriktsordförande !
Jag tror på er, på att du, din lillasyster och alla era vänner kommer att stå för ett historiskt genomslag, ni har förmågan att få unga människor att ta ställning för att leva ett nyktert liv.
Jag önskar er lycka till framöver !
Se bara till att du delegerar en del av arbetet annars får du det arbetssamt.

Kramhälsning från mamma Mona, ordförande i Riksföreningen Sjuksköterskor mot Tobak

2007-04-15 @ 19:21:21
Postat av: carbuncle

gå in på min blogg =)

2007-04-16 @ 17:45:02
URL: http://carbuncle.blogg.se
Postat av: Peter

Klart det kommer gå tokbra!

2007-04-19 @ 15:42:50
URL: http://zodiac.blogg.se
Postat av: Jenny

Jag har talat allvarligt med äldsta broder Persson om vad som är roligt bus och vad som inte är det. Hrrm.

2007-04-19 @ 20:42:27
URL: http://grusimaskineriet.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jag har talat allvarligt med äldsta broder Persson om vad som är roligt bus och vad som inte är det. Hrrm.

2007-04-19 @ 20:45:42
URL: http://grusimaskineriet.blogspot.com
Postat av: sanne

får se om du blir den nya rådsordförande ;D

2007-04-20 @ 20:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0