Härligt slutkörd

Så var en av 2007 års höjdpunkter över. Teaterfestivalen blev en väldigt rolig sådan med många bra framträdanden, massa folk, mycket skratt och Lelle & Tinou som Pippi Långstrump och Herr Nilsson!

Det gick suveränt bra för vår grupp, det var bara en gång som sufflören behövde agera och efteråt var alla riktigt pepp och ville spela en gång till! Det om något är ett bra tecken på att det gick bra.

I helgen fick jag också se andra gruppers föreställningar och se många stjärnor tändas, om så för någon minut men kanske att någon av helgens deltagare blir framgångsrik scenartist i framtiden. Förhoppningsvis är personen/personerna fortfarande med i IOGT-NTO-rörelsen då ;-)

Det angenäma problemet med teaterfestivalen är att det är alldeles för många föreställningar. Det finns inte mycket tid till att bara umgås och vara med andra grupper utan det är ett ständigt "håll-koll-på-barnen-så-att-de-är-på-den-plats-där-de-ska-vara-i-tid" som ekar i huvudet. Och när man är inne på 20:e framträdandet är i alla fall min hjärna ganska trött och jag kan tänka mig hur det är för en 7-8-åring. Men samtidigt är det ju det här vi vill, att så många som möjligt ska vara med på festivalen och jag vill inte vara i den sits att jag måste säga till mina junisar att man inte får åka på festival för att det är för många anmälda. Men men, detta får teaterkommittén fundera kring och kanske hitta en lösning ;-)

Kommentarer
Postat av: amanda

tjo! Jopp det var riktigt roligt i åt, personligen tycker jag det var mkt roligare än förra året :D och mycket bra pjäser var det! tyckte personligen flurkmarks grupp var as bra :D vilken pjäs var det din grupp lr du var med i? / M.V.H Amanda i pjäsen askungen från umeå :D svara gärna vad du tyckte om vår pjäs :D

2007-04-30 @ 20:40:33
Postat av: Per

Hej hej! Ja, visst var det en rolig festival ;) Min grupp spelade No left som jag har skrivit själv :) Er pjäs var rolig, det är kul med nyversioner av redan kända sagor ;)

2007-05-01 @ 11:33:27
URL: http://perwahl.blogg.se
Postat av: Jenny

Yey!!! Tollare for the win! Tooo bad att jag inte kan komma med till Riga *gråter floder här hemma* Nåja... jag får la hoppas på något nästa år istället... Ni får ha det megabäst nu så länge.. åt mig också. ;) Kramar om

2007-05-02 @ 07:15:59
URL: http://nenny85.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0