Teaterfestival i helgen och Snart ESC

I helgen blir det dags för den årliga teaterfestivalen på IOGT-NTO-rörelsens vackra folkhögskola Tollare. Det ska bli lika kul som vanligt att få se sin och andras grupper spela upp sina verk och få träffa alla gamla ledare och junisar som man känner sedan tidigare och kanske lära känna några nya ansikten. Så får vi se om det blir ett klassiskt ledarspex i år...

Snart är det dags för årets Eurovision Song Contest och jag måste erkänna att jag inte har lyssnat in mig särskilt mycket på låtarna. Visst, jag har sett de tre inför-programmen som har varit, men inte mer. Men nästa vecka ska jag se till att börja lyssna in mig mer. Efter första lyssningen fastnade jag extra för Schweiz, Cypern, Makedonien och Turkiet, men detta kan ju givetvis ändra sig allt eftersom.

Nu nöjer jag mig istället med att lyssna igenom gamla ESC-klassiker, här får ni fem klassiska ESC-år av olika anledningar:
¤ ESC 1968 - Första gången i färg, och vilken färg sen! Känns som om man befinner sig i en Austin Powers-film
¤ ESC 1973 - Mest för tävlingen topptrio, Luxemburg, Spanien och Storbritannien. Tre världsklasslåtar!
¤ ESC 1987 - Bästa året genom tiderna, utan tvekan! Irland, Norge, Israel, Jugoslavien... Mmm!
¤ ESC 1994 - 9 år innan EU bjöd in tidigare öststatsländer gjorde ESC detta och det resulterade i ett finstämt år!
¤ ESC 2000 - Inte för att vara patriotisk, men finalen i Stockholm är den snyggast producerade finalen ever!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nej nu tror jag att jag flippar. Jag kikar igenom några inlägg för att få lite "koll"^^, Och vad ser jag om inte en ESC-"fantast"?:) Jag är en fd fantast, hade knappt tid att lyssna på låtarna i förväg vilket ledde till att ESC-yran började samma dag som semifinalen var på....t-t-t!

2007-08-16 @ 14:13:13
URL: http://yoyoz.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0