Barndop och jäkelskap

Imorgon ska vi på barndop. Har inte varit på barndop sen första kusinbarnet Herman döptes 2001. Sedan dess har det bland kusinbarnen tillkommit en Hampus, en Harry, en Lukas och en Stina men dessa barndop har jag tyvärr missat så det ska bli kul att få vara lite kyrkligt högtidlig och se Haley döpas imorgon.

Det är spännande det där med namn på barn. Jag har inte riktigt någon klar bild av vad mina barn ska heta. Det måste ju vara ett namn som klingar fint när man säger det. Jag minns att jag fastnade för ett namn när jag var lärarvikarie i Visby. Jag hade ett upprop och namnet Rolanda klingade så vackert när jag ropade upp det så nog blir det Rolanda min eventuella tös får heta ;-)

Och varför säger man barndop egentligen? Det är ju i de flesta fall ett barn som döps så varför inte bara säga dop?

Kommentarer
Postat av: Tamara

Isolda är väl finare?

2007-08-11 @ 17:45:20
URL: http://www.metrobloggen.se/tamara
Postat av: Per

Inte lika fint som Rolanda ;)

2007-08-12 @ 14:18:27
URL: http://perwahl.blogg.se
Postat av: Johanna

Man kan ju säga dop. Tror nog alla uppfattar det som just BARNdop. Visst, vissa döper sig som vuxna också men majoriteten är ändå barn:).
O jag VET faktiskt vad jag ska döpa mina barn till. Dock bara söner. Har inget favorit-flicknamn så det blir knepigare om det blir en tös nån dag;).

2007-08-16 @ 13:48:02
URL: http://yoyoz.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0