Hösten är här!

Nu blev plötsligt vindarna kalla och höstterminen startade upp i måndags med registrering på kursen Engelska HS3. Det ska bli en rolig och intensiv kurs så det ser jag mycket fram emot!

Det är också uppstarter för verksamheten med Junis och IOGT-NTO-rörelsen i Uppsala län. Jag lär mig massa nytt hela tiden i mina uppdrag, vilket är både lärorikt och tärande. Jag känner redan nu att jag inte vill sitta kvar efter nästa årsmöte, för sista året i min utbildning vill jag lägga lite krut på. Sen kommer det nog dröja några år innan jag tar nåt styrelseuppdrag för först vill jag komma ut i arbetslivet och stadga mig i min yrkesroll. Men självklart kommer jag fortsätta vara teaterledare, om det så blir i Gunsta, Visby eller någon annan ort.

Idag var Ida, jag och Per och såg Uppsala krönikespel, vilket var väldigt intressant! Det har ju varit väldigt många historiska "events" i den här staden. Det roligaste var när det berättades att många som var med och byggde Uppsala domkyrka faktiskt aldrig fick uppleva den färdiga konstruktionen då det tog ca 150 år att slutföra bygget! Och vi som gnäller idag ifall vägarbeten, byggnationer och annat tar längre än 1 år..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0