Höstlängtan

Nu när sommaren äntligen tagit lite fart börjar jag få min sedvanliga höstlängtan. Tidig höst och tidig vår är mina absoluta favoriter på året. Det som är så fantastiskt med hösten är att allt startar på nytt igen. Skolorna, jobben, TV-programmen, teatrarna, föreningsverksamhet etc. Det blir lite härlig nybyggaranda och nyfikenhet igen efter sommardvalan.

Hösten kommer bli intressant. Ska läsa kursen Engelska HS3 som är en kurs som innehåller både didaktik, skolförlagd utbildning och en Englandsresa! Det ska bli kul att se vad det fantastiska lärarteamet Glover/Roos kokar ihop åt oss :-)

I övrigt blir nog hösten som vanligt med fotbollsdömningar, uppstart med Gunstabusarna, Junis-aktiviteter och ytterligare försök att bli en bättre människa genom att träna mer och äta nyttigare. Dessutom kommer lillsyrran att bo på Arken ett år så det ska bli kul att ha någon att freaka ut med :-P Bara inte utfreakningarna gör att folk flyttar från Arken ;-)

En annan sak jag älskar med hösten: Uppstarten av Premier League! Jag kommer heja på mitt kära Aston Villa även i år, trots att jag tror att resultaten kommer bli ganska dystra. I övrigt ska det bli kul att se hur det går för Svennis i Manchester City och hur Chippen kommer utvecklas i Bolton.  

Kommentarer
Postat av: Johanna

ÅH! En till som jag. Jag fullkomligt ÄLSKAR hösten och våren. Då blir det, som du säger "nybyggaranda":)!
GO GO!

2007-08-16 @ 13:49:44
URL: http://yoyoz.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0