Life on Mars is over

Om ett litet tag kommer jag tycka att det var helt briljant att bara göra två säsonger av Life on Mars, men just nu sitter jag bara och vill se mer, mer, mer! För det har ju verkligen varit en så bra, intressant och genomtänkt serie som helt plötsligt bara inte finns längre.

Nu sitter jag och läser vidare om serien på olika sidor och hittar massa intressanta saker, bl.a. likheten med Trollkarlen från Oz. Huvudpersonen reser till en annan plats/tidpunkt där han/hon träffar på nya bekanta som delar erfarenheter med varandra och får se saker ur nya perspektiv. Skillnaden är att Sam stannar kvar hos sina vänner så att han verkligen får känna att han lever, istället för att leva i en samtid där ingenting längre känns intressant eller värt att förändra. Jag drar mig också till minnes att Gene Hunt kallat Sam för just Dorothy vid flertalet tillfällen!

Well well, det kommer väl nya tv-serier och filmer som har något att berätta, det är bara att hoppas att film- och tv-bolagen fortsätter satsa på det istället för att bara rikta in sig på ordjakter, bondfruar och idoler. För i så fall vill jag liksom Sam vakna upp i en annan tid då ingen kan stava till dokusåpa.

Kommentarer
Postat av: Mam

Hej sonen,
jag håller med dig, jag vill se mera av Life on Mars, nu när jag äntligen säger rätt, alltså Mars och inte Brian.
Puss och kram från mamma

2007-08-23 @ 17:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0