År 2007.

Hej och hallå!
Dags för en årskrönika enligt sedvanliga frågor:

Årets film: Darling. Äntligen en svensk film med både hjärta, hjärna och fantastiska skådespelare!
Årets egentliga MF-vinnare: Måns Zelmerlöw - Cara Mia. Hade lätt fått en topp 10-placering i Helsingfors.
Årets svenska fotbollsspelare: Zlatan, oh Zlatan. Bara matchen på Råsunda mot Danmark fick mig att inse storheten i denna fantastiska man.
Årets flummigaste: Jag såg Stephen Hawking i England, en man som jag tidigare bara sett i tecknat format.
Årets utlandstripper: England och Lettland.
Årets flopp: Ulrika Schenström och Fredrik Reinfeldt. En klart alkoholpåverkad krisberedskap? Say no more..
Årets svenska TV: Labyrint.
Årets Trio med Bumba: Sällström, Ramel, Bergman och Skogman. 4 konstnärer som lämnade oss under året.
Årets snö: Är mera regn, tyvärr.
Årets egentliga ESC-vinnare: RÄTT LÅT VANN (i år igen)! Dessutom vann jag pengar på det (i år igen) ;-)
Årets man: Al Gore. Hans film kanske inte innehåller 100 % fakta, men oj vilken opinionsbildare!
Årets kvinna: Susanna Alakoski. Hjälpte till att lyfta frågan om barn till missbrukare genom  romanen Svinalängorna.
Årets imitation: Per Andersson som Claes Eriksson i Grotesco.
Årets SM-guld: Umeå. Finns det nåt lag som kan stoppa dem?
Årets läskigaste: Fyllot i Parken. Rör inte vår fotboll!
Årets kväll: Ola Salo botar min huvudvärk med en fantastisk Calleth you, cometh I på The Arks konsert i Visby.
Årets politiker: Mona Sahlin. Utan att behöva säga och göra särskilt mycket har hon vunnit förtroende hos folket. Hur ska det då bli när hon verkligen tar i?
Årets bästa programledare: Kristian Luuk, som bar Melodifestivalen på sina beniga axlar.
Årets hopp om fred: Irak vinner Asiatiska mästerskapen i fotboll.
Årets mest saknade: Gene Hunt. Efter sista avsnittet av Life on Mars har jag gått och längtat efter denna karaktärs helt fantastiska ordförråd.
Årets gotlänning: Babben Larsson. Pratshow på bästa sändningstid, klart man blir årets gotlänning då!

Kommentarer
Postat av: Marie

Vilken chock att du har bytt design ;)

2007-12-29 @ 21:29:54
URL: http://hallonbakelse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0