Slutet gott, allting gott.

Efter höstens kurs, Engelska HS3 (förkortning för Högre Stadier 3:e kursen), så har jag endast tre terminer kvar av min lärarutbildning. Det känns både skönt och lite läskigt på samma gång, för snart ska jag ju stå där, fullt behörig lärare och vuxen inför min allra första klass.
Höstens kurs har varit väldigt givande med mycket fokus på didaktik, metodik och praktik, men det känns väldigt konstigt att allt kommer på samma gång. Varför kunde man inte dela upp det bättre så att jag inte hade behövt vänta till sjunde terminens studier innan jag överväldigas av massor av saker jag kommer ha nytta av? För jag lär mig väldigt mycket just nu, i hög fart och allt på samma gång. Får hoppas att slutuppgiften blir en uppgift som gör att jag kan summera ihop allt och känna mig något säkrare när det gäller lektionsplanering, didaktik och "How to integrate the four skills".
Spännande med utveckling och utbildning, inte sant? :-)

Kommentarer
Postat av: Charming man

Vad gillar du mest, snö eller regn? :)

2007-12-13 @ 15:31:42
URL: http://failures.blogg.se
Postat av: Per

Om jag måste välja blir det nog snö, eftersom jag föredrar att åka pulka framför att plaska i vattenpölar!

2007-12-13 @ 16:36:58
URL: http://perwahl.blogg.se
Postat av: Mam

Hej sonen, visst är det spännande med utveckling och utbildning ! Du kommer att bli den lärare eleverna önskar att de hade haft under hela skoltiden för med glimten i ögat vinner man elevernas intresse.
Kom hem snart och berätta om allt som sker i studentvärlden.

Kram från mamma

2007-12-14 @ 20:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0