MF 2007 - Delfinal 2

Nu kommer äntligen kommentarer (inte så låtinriktade utan mer framförandeinriktat) och ranking på de 8 låtar jag såg live i lördags ;-)

Regina Lund - Rainbow star
Oj, oj, oj! Detta är fantastiskt bra! Jag kände direkt Eurovision-vinnar-vibbar när jag satt på Scandinaviums läktare. Men vad jag än trodde så trodde jag fel, Regina kom sist! Jäkla svenska folk som inte vill ta henne till sitt hjärta..

Marie Lindberg - Trying to recall
Vad som från början kändes som en enkel, men söt bagatell växte i Scandinavium till att bli rena väckelselåten! Stämningen var magisk så fort Marie sjöng, pratade eller bara viftade till publiken. Jag kunde inte hålla tillbaka tårarna när det blev klart att hon gick vidare. Den lilla människan kan!

Jimmy Jansson - Amanda
Jag ger mig! I surrender! Det går ju faktiskt inte att komma ifrån att det här är lättsjunget och verserna känns självskrivna i klassen schlagerpoesi! Och jisses vilken energi han har! Flera klasser bättre än Vi kan gunga och visst är mycket stulet från What difference does it make?, men va fan, det svänger ju!

Cosmo4 - What's your name
Nej, alltså, det här hade inte ens varit kul 1997, varför kommer såna här låtar med?

Lustans Lakejer - Allt vi en gång trodde på
Ganska skön låt med en effektiv tonartshöjning, men strippande flygvärdinnor? Welcome to the 21st century?

Jessica Andersson - Kom
En äkta liten discopärla, känns som en bättre version av This woman från förra året. Och Jessica kan konsten att leverera en låt! Så jäkla stabil! Men ändå tycker jag det fattas nåt för att låten ska kännas helt hundra, kanske är det att texten är för banal?

Svante Thuresson & Anne-Lie Rydé - Första gången
En somrig låt utan refräng. Säkert helt OK som bakgrundsmusik i en hiss men inte på en schlagerscen! Dock sjunger Svante som en gud!

The Ark - The worrying kind
Ja, vad ska man säga? Låten bara växer och växer för varje lyssning och Ola Salo är ett större energiknippe än vad Jimmy Jansson någonsin kommer bli. Om inget oförutsett händer så kommer The Ark ro hem finalen den 10/3.

Min ranking
1. Regina Lund
2. The Ark
3. Jimmy Jansson
4. Marie Lindberg
5. Jessica Andersson
6. Lustans Lakejer
7. Svante Thuresson & Anne-Lie Rydé
8. Cosmo4

Kommentarer
Postat av: julia i kollektivet :)

TJO!! Klart som korvspad att ola me comp drar hem äran å pokalen i globen - inte för ja e mer expert än di å ida, utan för ja har en skvätt förnuft hihihihi!!!

2007-02-14 @ 10:15:38
Postat av: Peter Andersson

Ja, Regina, ack, svenska folket fattade inte vad de gjorde!

2007-02-15 @ 10:55:53
URL: http://zodiac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0