MF 2007 - Delfinal 3

Mina damer och herrar, rent låtmässigt är det här den bästa deltävlingen hittills i år! Här följer mina kommentarer och ranking:

Måns Zelmerlöw - Cara Mia
Hade jag några som helst förväntningar på den här? Fuck no, men Måns Z levererar en riktigt effektiv refräng som känns som nån blandning av det bästa från 90-talet. Min favorit ikväll, kommer svenska folket också att falla för den? Märk väl att jag alltid haft startnummer 1 som favorit i årets deltävlingar...

MissMatch - Drop dead
Den här hade jag heller inga förväntningar på och mina farhågor blev besannade. Det här är ganska tråkigt och intetsägande. Tatu skulle gråta blod över den. Likväl sjunger jag med lite grann i refrängen så den kanske har nåt ändå? Hmmm.

Magnus Carlsson - Live forever
Han gillar att sjunga om livet den där Magnus. Och som han gör det! Vid första lyssningen kändes låten halvdan, men nu efter några lyssningar känns den smått klockren! Låter som inget annat han har ställt upp med och doftar härligt av 80-tal. Känns självklar till final. Men barnkören fattar jag inte?

Sheida - I mina drömmar
Etno! Härligt spännande, nästan hypnotisk. En låt som lever sitt eget liv och är väldigt medryckande. Förmodligen går den inte vidare, men det hade varit coolt att se den i Andra chansen. Texten känns också väldigt schlagerpoetisk, i alla fall det jag förstår av den :-P

The Attic feat. Therese - The Arrival
Well, visst är det kul att höra Drömhus-Therese sjunga igen, men den här låten är inte bra alls. Kvällens bottennapp! Känns som en mix av det sämsta från 90-talet. Kisspaus!

Sebastian - When the night comes falling
Oh så enkelt! Oh så lättfastnat! Och vilken tonartshöjning, kvällens bästa! Om jag känner Sveriges tonårsflickor rätt så kommer de tokrösta vidare den här och det är helt ok! Tänk att jag skulle sitta här och kasta lovord över Idol-deltagare! Världen är oförutsägbar :-)

Sonja Aldén - För att du finns
En powerballad av Bobby Ljunggren? Nu börjar det likna nåt! Sverige har fått sin The Power of Love och trots att den säkert var ämnad för Shirley Clamp så gör Sonja Aldén ett bra jobb med den. Skrällvarning kanske?

Nanne - Jag måste kyssa dig
Vid första lyssningen tyckte jag låten var ganska blek, men efter några lyssningar så inser jag att Nanne alltid levererar. Och Pling! Hon är ju schlagerpoeten nummer 1! Bara att få in ord som "Game och Set", "Ångervecka och Bytesrätt" eller pusselbit i en låt på ett snyggt sätt är stor konst!

Rankingen blir som följer:
1. Måns Zelmerlöw
2. Magnus Carlsson
3. Sebastian
4. Nanne
5. Sonja Aldén
6. Sheida
7. MissMatch
8. The Attic feat. Therese

Kommentarer
Postat av: carbuncle

Haha! Jag satte samma gissning som du vid första lyssningen! Nu har vi samma på 2/3 hittills :P

2007-02-17 @ 00:44:57
Postat av: Fia

Jag tyckte Nanne var bäst ;D
Men Måns var helt okej faktiskt.

2007-02-18 @ 21:31:44
URL: http://guldmedalj.blogg.se
Postat av: sanne

jag tokröstade på sebastian, och då gillade jag honom inte ens förut ;)
eller mer att hans låtar var halvdana, men den här, whoa.

2007-02-20 @ 20:38:35
URL: http://pearl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0