MF 2007 - Delfinal 4

Sådär, nu är årets alla 32 bidrag officiella och här kommer mina kommentarer om bidragen i sista deltävlingen innan Andra chansen och Finalen:

Magnus Uggla - För kung och fosterland
Åh, vilken comeback! För en Uggla-fantast som mig så är det här helt fantastiskt! Låten är en klockren leverans från Magnus med en mördande refräng och en giftig text. Han kan sjunga den här låten baklänges, på ryska eller nynna den, han är så given till final! Åter igen blir första låten min favorit!

Emilé Azar - Vi hade nåt
Det här är katastrof...Tänkte jag när låten inleddes. Men den växer sig fram till att bli en ganska söt låt med en fantastiskt bra höjning. Både Emilé och låtskrivarna är från Gävle så de lär ha ett massivt hemmastöd, eller?

Sanna Nielsen - Vågar du vågar jag
Nja, för att vara en äkta schlagerveteran borde Sanna kunna prestera bättre än så här. Låten är en ordinär discoschlager som inte alls lyfter.

Caroline af Ugglas - Tror på dig
Sveriges Janis Joplin? Hell yeah! En ganska skön låt som känns lite outsideraktig med tanke på hur flitigt hon har uppträtt i TV den senaste tiden. Caroline har även en Alla-kan-sjunga-kör i Uppsala, funderar starkt på att gå dit och sjunga :-D

After Dark - (Åh) När ni tar saken i egna händer
Jag trodde allvarligt talat att de inte skulle kunna bräcka La dolce vita, men här är de ta mig fan nära! Hela tävlingens roligaste låt som kommer bli en fantastisk show imorgon! Men roligast kommer bli när varenda dagisbarn kommer springa omkring och sjunga: "Onani, tar saken i egna händer" :-P

Sarah Dawn Finer - I remember love
Nej den här låten är inte särskilt kul alls. Synd på en så bra röst.

Verona - La musica
Äntligen lite italienska i Melodifestivalen! Och det svänger rätt bra tycker jag! Hade inga förhoppningar alls så detta är väl kvällens överraskning för mig. Och jag grämer mig fortfarande över att Italien aldrig är med i ESC längre..

Andreas Johnson - A little bit of love
Jag har fått nog. Sing for love var bra. Det här är bara bajs. Gå hem!

Min ranking:
1. Magnus Uggla
2. After Dark
3. Verona
4. Emilé Azar
5. Caroline af Ugglas
6. Sanna Nielsen
7. Sarah Dawn Finer
8. Andreas Johnson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0