Demokratisk kväll, Uppsalaromantik och handikappad

Ikväll har vi haft årsmöte i Junis Gunstabusarna följt av sedvanlig glass. Och ja, jag måste erkänna att jag inte är något fan av årsmöten. Jag kan nog inte påminna mig om något årsmöte som har känts: Jippi, vad kul! Men det kanske är bra att det inte är så superfestligt? Att man verkligen koncentrerar sig på årsmöteshandlingarna och inte försöker "spexa till" det? Det är ju i alla fall demokrati i nån form och demokrati är kul :-P

Har de senaste dagarna börjat komma till insikt om att jag gillar Uppsala allt mer och mer. Det fanns en period då jag bara tyckte att hela stan var inskränkt, osentimental och tråkig. Men jag upptäcker hela tiden nya saker att se och göra som får mig att verkligen tycka om "min" stad. Jag upptäckte det speciellt i lördags då jag drog iväg på en långpromenad och tog mig tid att titta på allt jag såg. Saker som man inte märker i vardagens stress. Såna långpromenader ska jag göra till en vana!

Var handikappad i en och en halv dag. Batteriet i klockan hade nämligen lagt av. Fatta hur frustrerande sånt är! :-P

Kommentarer
Postat av: Marie

MEN VA årsmöten e ju hela årets stora hit lixom!

2007-01-30 @ 22:20:42
URL: http://gulligull.blogg.se
Postat av: Marie

MEN VA årsmöten e ju hela årets stora hit lixom!

2007-01-30 @ 22:21:00
URL: http://gulligull.blogg.se
Postat av: Towe

Men minns du inte vårt första årsmöte på gotland efter uppstarten? Med dig, mig, Jocke, Paula och Kim? Det var väl mysigt? :)

2007-01-31 @ 18:03:02
URL: http://towelandin.blogg.se
Postat av: carbuncle

Jag tycker att UNF Gotlands årsmöten är mysiga =) Eller okej, inte direkt mysiga... "I love the smell of Napalm in the morning" är en bättre beskrivning :P

2007-02-02 @ 22:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0