Inspirationshelg

I helgen har jag varit på Wendelsberg på teaterkurs och träffat både gamla och nya bekantskaper. Det är alltid trevligt att umgås med människor som är lika galna som en själv och som dels delar intresset för teater och dels är nykterister!

Det var också häftigt att inse att utan min vilja och kraft så hade de fem ytterligare personerna från Uppsala inte fått uppleva den här kursen och kursen i september. För de verkade verkligen ha roligt och har träffat massor av nya vänner. Sånt är stimulerande!

Starkaste intrycket under helgen var våra 6 kursdeltagare från Umeå som tillsammans bildar teatergruppen "Tro, hopp och kärlek". De spelade upp en pjäs för oss som vi sedan diskuterade. Under diskussionen kom det fram att 5 av skådespelarna var f.d. alkoholister/narkomaner och att de nu hittat en gemenskap inom nykterhetsrörelsen där de får spela teater och genom det bearbeta sina problem. Det gav mig en glad själ att se dessa människor vara med oss under helgen och skratta, dansa, leka och improvisera och än en gång fick jag se resultat av allt gott som IOGT-NTO-rörelsen gör, gjort och kommer fortsätta göra!

Kommentarer
Postat av: Marie

jag är helt på din sida ^^
bajsbajs

2007-01-23 @ 21:18:34
URL: http://gulligull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0