Omtentan skriven, next stop - Tollare!

Nu är den förbannade omtentan skriven. Hädanefter ska jag lova mig själv att undvika såna! Det är inte kul med den ångesten alltså. Tror att jag har klarat godkänt, men är inte riktigt 100 så får ha lite ångest ett par dagar till.

Imorgon åker jag till vackra Tollare för distriktsordförandesamling med Junis. Ska bli kul att se vad vi hittar på, läser bl.a. om att vi ska prata visioner och ha julgransplundring och sen slå klackarna i taket, så det blir nog en bra helg. Dessutom är det ju gratis mat ;-)

Nästa vecka börjar jag läsa engelska igen. Det kommer bli kanon, Engelska institutionen känns som den mysigaste och bästa av de jag varit på.

Till sist: Såg Tage Danielssons "Släpp fångarne loss, det är vår!" idag. Den är ju för härlig! Den får mig också att tänka på vilka underbara skådespelare Sverige har haft. Rollistan är diger: Gösta Ekman (the best!), Lena Nyman, Margaretha Krook, Ernst-Hugo Järegård, Jan Malmsjö etc. Idag känns det bara som att alla skådisar spelar samma roller hela tiden (läs Persbrandt, Nyqvist, Bergström). Ibland var det bättre förr :-)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas verkligen det blir en givande Tollarehelg. Själv fick jag slänga ner mig i soffan och snora istället.

Även jag trivdes bra på engelska institutionen när jag läste där. Favvislärararen Richard Glover glömmer jag aldrig!

2007-01-13 @ 14:07:51
URL: http://grusimaskineriet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0