Den odödlige är död.

Han dog till slut, Fåröbon och mästerregissören Ingmar Bergman. Det kändes som att han skulle leva för alltid i sitt hem på Fårö och vaka över samtiden med Östersjön som skydd. Men nu är han död och jag ska verkligen ta tag i mig själv och se alla hans mästerverk. Han tillhör den skara av betydande svenska kulturpersonligheter som har gett svenskarna ett eko utanför Sveriges gränser, liksom Astrid Lindgren och August Strindberg. Kanske ett eko som är större än vad vi kan föreställa oss. Han har två filmer på IMDB:s lista över de 250 bästa filmerna någonsin, och detta är en lista som röstas fram kontinuerligt av sidans besökare, alltså inga kulturexperter eller jurys. Han är värd att hyllas denna regniga dag, får se om Ola Salo är värdig nog att göra det ikväll på konserten på Kneippbyn. "It takes a fool to remain sane" är kanske en passande hyllningssång? :-)

Kommentarer
Postat av: fia

du, jag vet att det är tragiskt att ingemar bergman har avlidit, men jag har skaffat en blogg... kolla:
www.alvaisisengel.blogg.se
typ ganska snyggg
ha de bäst!

2007-07-30 @ 18:21:42
Postat av: JaneDoe

Du ser.. jag läser visst din blogg och ser även att du inte uppdaterad denna på länge. ;)

2007-08-09 @ 17:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0