Kongress, Nostalgi och Sahlin

Ursäkta att bloggen inte blivit uppdaterad på ett tag. Det kom ju en kongress i vägen. Har inte hunnit landa riktigt ännu, men här några minnesbilder från den:
¤ Solen var med oss de dagar det behövdes
¤ Blev skakis av att Birgitta Dahl satt på första parkett när jag invigningsanförde
¤ Hann med att kika in på alla förhandlingar
¤ Försökte förfalska en fikabiljett
¤ Började tänka på hur en kongress i Visby skulle kunna vara
¤ Fick döma Landslaget för hemlösa

Ida fick med sig ett band av Ullie, vår gamla konsulent, med inspelningar av våra uppsättningar av Madicken och Ronja Rövardotter från 1996 och 1997. Jisses, så underhållande! Hur man såg ut, hur man pratade, hur alla andra såg ut, hur alla andra pratade. Det är härligt att få se hur man såg ut en gång i tiden. Synd att våra föräldrar aldrig haft en videokamera, det hade varit kul att se mer av en.

På sedvanligt vis delade IOGT-NTO-rörelsen ut vattenflaskor innan talen i Almedalen. Ikväll var det sossarnas och Monas tur. Hon höll ett väldigt bra tal och det ska bli spännande att se hur de borgerliga talarna bemöter det senare i veckan. Imorgon ska jag gå på ett seminarium om Lärarlyftet, får se om jag vågar prata lite med Jan Björklund eller om jag bara lyssnar lite granna.

Kommentarer
Postat av: raukan

UPPDATERA, för i helvete...

2007-07-26 @ 00:08:56
URL: http://raukan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0