Lite sommaruppdatering

Det märks att man har semester när det inte blir lika frekvent skrivande i bloggen. Jag vill ju liksom ta vara på den lediga tid jag har och inte slösa bort semestern på att skriva blogg! Men nu får jag väl skriva lite.

Sommarvädret är konstigt. Igår var det fruktansvärt konstigt. Ena stunden hällregnade det för att sedan övergå i något sånär solsken. Klimatförändringar eller bara en ovanligt vanlig svensk sommar? Jag är glad över att inte behöva besvara den frågan.

Igår var också en av sommarens höjdpunkter: The Simpsons-filmen! Det var härligt att få se sina favoriter på en stor bred duk på ett fullsatt Röda Kvarn. För en äkta Simpsons-fanatiker var det en fantastisk film, med massa detaljer som nog tar både två och tre visningar för att man ska hitta. Men jag håller med den recensent som skrev att hon saknade bifigurerna, för visst, det blev väldigt mycket Homer, vilket ju är helt förståeligt, han är ju ändå den populäraste av karaktärerna.

Och nu är sommaren snart slut. Tiden går ju så fort. Men jag älskar ju hösten så då har jag i alla fall något att se fram emot :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0