Midsommar och annat skoj

Så blev det en äkta svensk midsommar med falliska symboler, ostadigt halvregnväder och färsk gotlandspotatis. Familjen var nere på Paviljongsplan och minglade (jag lovar, vi går 5 meter sen hittar mamma/pappa någon att prata med i evigheter). Ida minglade mest med Stefan och jag minglade med Towe. Sen drog vi oss hemåt och åt middag med "mommo" och "uffan", sjunga "Ja må hon leva" för granntjejen Matilda och sedan åkte Ida, jag, granntjejens storasyster Linnea och hennes kille Alex ner till Fröjel på sydvästra Gotland och partajade lite. Det var några gamla kända ansikten och många helt okända ansikten. En helt vanlig midsommar som sagt.

Midsommardagen har bl.a. ägnats åt bokläsning. Jag sträckläste "Jenny" av Jonas Gardell och den var väldigt tung och viktig. Tänk om vi bara kunde anstränga oss lite mer och ägna tid åt alla barn som finns i vårt samhälle. Barn som behöver tröst, uppmärksamhet, beröm, uppmuntran, tillsägelser och kärlek. Då kanske vi skulle få en bättre värld utan våld, övergrepp och kränkningar.

Och på tal om barn så var vi och besökte 3 av våra kusinbarn, de tre H:na, Herman, Harry och nyfödda Haley idag. Det blev vattenkrig, glassätande och allmänt bus och jag hoppas och tror att de inte kommer få det lika illa som Juha, Stefan, Jenny och Erik med flinet. För barndomen får man ju aldrig tillbaka, hur mycket man än så önskar.

Kommentarer
Postat av: sanne

Åh! Jag sträckläste Jenny också, fast under sista dagen av junislägret. Den boken var riktigt bra, men väldigt grym.

2007-06-24 @ 18:30:54
URL: http://pearl.blogg.se
Postat av: raukan

Fy fan ja.. Well said brother!! Snart kommer jag och våldgästar dig och din etta!

2007-06-25 @ 10:17:49
URL: http://raukan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0