Frankofilen slår till igen

Idag har jag gjort slag i saken och köpt mig ett par skor av märket Le Coq Sportif. Supersköna och supersnygga! Nu kan jag glida runt och känna mig fransk, åtminstone i fötterna!

Har kommit fram till att litteratur inte är min grej. Visst, jag kan tycka att det är givande att läsa en bok, men jag ser absolut ingen mening med att analysera och gröpa ut boken in i minsta detalj. Det känns som att det förstör själva upplevelsen. Men tydligen är det så att det måste göras, så jag skrev ändå min 24-timmars-tenta i tisdags/onsdags. Får se vad Mr Glover tycker om saken.

På måndag är det grammatiktenta och det känns bara så lugnt! Jag börjar se sambanden i den engelska, ganska svåra, grammatiken och snacka om att språket får ett helt nytt djup! Det kan kännas abstrakt med noun phrases, adverbials och word order, men när man väl ser sambanden är det guld!

Det finns ingenting mer irriterande än att gå till videouthyraren och inse att den film man vill se inte finns där. Hade tänkt se De andras liv men hyrde Sanna lögner istället, får se vad det är för spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0