MF 2007 - Andra chansen

Jag kan börja med att slå fast att Andra chansen innehåller betydligt fler bra bidrag än finalen och skulle mer än gärna byta ut låtar från finalen mot låtar härifrån. Så här säger mitt hjärta och min hjärna att det går i det helt obegripliga upplägget ikväll:

Elin Lanto vs Jessica Andersson
Hjärtat: Sötheten hos Money får ge sig för den glimrande Kom som bara blir bättre och bättre. Jessica är i bra form!
Hjärnan: Det här fixar Jessica relativt lätt

Jimmy Jansson vs. Sanna Nielsen
Hjärtat: Amanda innehåller tävlingens snyggaste tonartshöjning och Jimmys energi utklassar Sannas tråkighet.
Hjärnan: Sanna kan ha mer stöd i landet, Jimmy förlitar sig på småtjejer. Mkt möjligt att Sanna går vidare

Uno & Irma vs. Sonja Aldén
Hjärtat: Gillar God morgon mer och mer, men tävlingens bästa ballad För att du finns känns betydligt bättre.
Hjärnan: Ballader verkar gå hem i år så För att du finns går enkelt vidare

Nanne vs. Magnus Uggla
Hjärtat: Oj, vilken kamp det blir! Men Uggla har snyggaste numret och bästa låten i år, så klart att han ska vidare!
Hjärnan: Omöjligt att gissa. Är Ugglas fans tillräckligt röstbenägna eller har Nanne en fördel där? Benhårt!

Semifinalerna enligt hjärtat
Jessica Andersson vs. Jimmy Jansson
Usch vad svårt! Jag velar fram och tillbaka, jag låter framförandet ikväll avgöra..

Sonja Aldén vs. Magnus Uggla
Uggla! *Klapp, klapp, klapp* Uggla! *Klapp, klapp, klapp*

Hjärtat säger alltså Uggla och antingen Jessica eller Jimmy. Hjärnan vågar inte ge sig på en gissning, så hårt är det ikväll!


Kommentarer
Postat av: Fia

Neee, heja Nanne ;D

2007-03-03 @ 17:21:50
URL: http://guldmedalj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0