Så blev det en tråkig final..

Detta blir alltså deltagarna i finalen 2007 års Melodifestival:

Anna Book - Samba sambero (Minus)
Tommy Nilsson - Jag tror på människan (Minus)
The Ark - The worrying kind (Plus)
Marie Lindberg - Trying to recall (Plus)
Måns Zelmerlöw - Cara Mia (Plus)
Sebastian - When the night comes falling (Plus)
Andreas Johnson - A little bit of love (Minus)
Sarah Dawn Finer - I remember love (Minus)
Sanna Nielsen - Vågar du vågar jag (Minus)
Sonja Aldén - För att du finns (Plus)

Alltså 50/50 av Plus och Minus vilket är alldeles för bajsigt för mig. Så här borde finalen ha sett ut (utan att tänka på vilka som skulle gå vidare från vilken deltävling utan utav alla 32):

The Ark - The worrying kind
Magnus Uggla - För kung och fosterland
Regina Lund - Rainbow star
Måns Zelmerlöw - Cara mia
Magnus Carlsson - Live forever
Jessica Andersson - Kom
Jimmy Jansson - Amanda
After Dark - (Åh) När ni tar saken i egna händer
Sonja Aldén - För att du finns
Nanne - Jag måste kyssa dig

Med andra ord totalsågar jag delfinal 1 (hur tänkte SVT där?!) medan jag hyllar delfinal 2 och 3 och ger viss credit till sista delfinalen.

Jaja, trots att finalen inte blir som jag tänkt mig tror jag att den blir riktigt spännande! Visst, det känns som att The Ark kommer att ro hem det, men så kommer jag att tänka på alla röstvana Idol-tittare som kommer rösta massor på Måns och Sebastian. Och hur gärna vill Sverige skicka en ballad för första gången sen -98? Kan Marie, Sonja och Sarah fortsätta skrälla? Eller är Stormunnen Johnson förvånansvärt den stora favoriten? Men en sak är i alla fall säker: Anna Book vinner inte! Eller...? *Per skrämseldarrar*

Kommentarer
Postat av: Fia

Åh! Du tog med Nanne där längst ner i din önskvärda final ^^

2007-03-03 @ 22:53:49
URL: http://guldmedalj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0