Gösta, oh Gösta

Jag började dagen med att läsa min DN och fann till min stora lycka en flera sidor lång intervju med min all-time hero: Gösta Ekman. Ända sedan jag såg Varning för Jönssonligan i filmrummet på Skräddarens fritids har jag fascinerats av denna fantastiskt roliga skådespelare som har gjort många klassiska roller genom tiderna som fängelsedirektören i Släpp fångarne loss, det är vår, Papphammar, Sickan, Picasso i Picassos äventyr, Martin Beck etc. Det är tråkigt att han inte vill fortsätta spela längre, jag hade gärna velat uppleva honom live på scenen någon gång. Men han har ju trots allt sagt att det är en paus han tar, så en strimma förhoppning har jag att få se honom göra ytterligare en paradroll. Jag rekommenderar er varmt att läsa intervjun (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=298&a=654550) och så se allt ni kan komma över där Gösta Ekman är med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0