Imorgon är en annan månad

Så var det då dags att bli juni 2007. Den inleds med en tenta i Engelsk språkvetenskap. Känns som att jag har rätt bra koll på alla "invasions", "sound laws" och "morphemes" så det ska nog gå bra. Sen på kvällen ska jag till Hallstavik för sista dömningen innan sommarledigheten.

Nästa stora steg blir familjedagen 6/6 där vi bl.a. ska spela en Astrid Lindgren-föreställning. Det ska bli kul att köra lite Astrid igen, hon skulle ju trots allt ha fyllt 100 år i år!

Dagen efter familjedagen åker jag till min vackra ö för några dagars rekreation innan jag återvänder till Uppsala för att anställa en vikarie för en av våra konsulenter. Ja, tänk va, jag är 23 år och arbetsledare, visst är det lite spännande? Sen blir det Sirius-Norrköping med pappa den 20:e och midsommar på ön. Sen tillbaka till Uppsala för förbereredelser inför kongressen (http://www.iogt.se/kongress2007). Pust och Stön!

Och nu är min mamma på konferens i Japan. Jag tror hon trivs där, trots den lilla förskräckelse hon fick efter att ha sett Lost in Translation (som jag bara blir brunstig av, Scarlett, oh Scarlett). Det är coolt att ha en mamma som vill förändra världen och göra den lite bättre genom att hjälpa folk att sluta röka och snusa, för en välmående befolkning är ju en viktig grogrund i ett demokratiskt samhälle. Nu har hon åkt hela vägen från Gotland till Japan med sitt budskap. Det är nog sant som min kloke farbror sa i slutet på sina bloggar när han gästbloggade på helagotland.se: Det är inte världen som är liten, det är Gotland som är stort!

Kommentarer
Postat av: raukan

BUÄÄ! Jag blir så sentimental när du skriver så fint om mamma!!!

2007-06-01 @ 20:35:54
URL: http://raukan.blogg.se
Postat av: Per

You cry-baby :P

2007-06-01 @ 22:52:50
URL: http://perwahl.blogg.se
Postat av: Mam

Kram till dig som skriver så fint om mig.
Jag har lyckats hålla mig vaken på arbetet idag trots den sena hemkomsten från Japan igår.
Ni kommer att få höra min berättelse om min resa flera gånger om och jag är så spänd över att få lägga in mina bilder på datorn.
Mamma

2007-06-04 @ 16:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0